Beitrag Fr 4. Jun 2021, 10:47

Hoe meer (dagen) vrij, hoe vermoeider ik me voel, ik voel..

Hoe meer (dagen) vrij, hoe vermoeider ik me voel, ik voel me slaperig!

Bild

Veel mensen tellen binnenkort af naar de lange vakantie omdat ze gaan reizen. ten volle tijd kunnen doorbrengen met dierbaren of familie Inclusief een volledige nachtrust Maar heb je ooit meer vakantie gehad? meer rust Voel je in plaats daarvan slaperiger, voel je moe. Gewoon opstaan ​​en het huis vegen of expres iets doen, kan uitgeput raken.

Dr. Dorothy Bruck, slaappsycholoog Zeg dat als u zich de eerste twee dagen van een lang weekend slaperiger voelt. Het kan zijn dat uw lichaam zijn slaapmodus "reset". Verschillende mensen hebben verschillende uren slaap nodig op basis van hun "ingestelde" modus, waar het gemiddelde volwassen cijfer 7,2 tot 7,3 uur is. Gedeeltelijk kan het zijn dat de hersenen tijdens de slaap actiever zijn. En sommige delen van de hersenen gebruiken meer zuurstof en glucose tijdens de slaap dan tijdens de wakkere uren. Maar zelfs dan benadrukt Dr. Bruck dat dit niet de hoofdoorzaak is. De echte reden is waarschijnlijk vanwege het lange weekend. Hoewel mijn mond zegt dat ik veel slaap, is het eigenlijk geen goede slaap. Lange weekenden zijn een tijd waarin veel mensen van de gelegenheid gebruik maken om te drinken en een praatje te maken, omdat ze zich geen zorgen hoeven te maken dat ze de volgende dag moeten werken. Maar de alcohol waarvan sommigen zeggen dat het helpt om goed te slapen. eigenlijk Het helpt alleen de diepe slaap in de eerste helft van de nacht. Maar in de tweede helft zullen er symptomen zijn van inslapen, wakker worden of slapen en dromen.Het wordt aanbevolen om na het drinken ten minste 2-3 uur te wachten voordat je naar bed gaat.

Charli Sargent, een onderzoeker aan de Central Queensland University, stelt ook dat slaap van slechte kwaliteit wordt veroorzaakt door wat je eet. vooral voedsel dat moeilijk verteerbaar is en wat zure reflux veroorzaakt, wat de slaap belemmert. Eten dat zowel een pittige smaak heeft als een zoete smaak waar veel mensen van houden.

Een van de beste dingen die de experts aanbevelen tijdens het lange weekend is: "Dagdutjes", zegt Dr. Bruck, is eigenlijk een normaal dagdutje in onze levensklok. Maar overdag slapen mag niet te lang duren, omdat het de slaapdrang 's nachts kan verstoren. De beste tijd voor een dutje overdag is niet meer dan 20 minuten.

Referentie :: joker